6 Kasım 2011 Pazar

Hayvansever değilim.Danayı tabağımda severim.


        Hadiiii yapmayın ama.Vejeteryan olamam.Sağlıklı düşünen bir gencim.Kendi rızamla etten vazgeçmemi benden bekleyemezsiniz. Eğer bir gün inekler konuşmaya başlarsa o zaman bırakırım eti...Ya da bir ineğe aşık olursam...

      Geleneklere bağlı biri değilim.Bayram seyran zerre umrumda değil ya.Küsler barışır aile biraraya gelir...mortingen şıtrayze...Niye küsler barışsın ki bayramda.Saçma lan.Eğer iki kişi küserse hatalı olan özür dilesin barışsınlar.Belki de hatalı olan diğerinin anasına bacısına küfretmiştir,belki zina yapmıştır,belki karısının altınları çalıp rus kızlarla çatır çatır yemiştir,belki arkadaşının böbreğini çalmıştır,belki şirketi halka arz ediyorum diyerek sahte hamile yazılı hisse senetleri basarak para toplamış yurt dışına kaçmıştır,belki ferrarisini satan bilgeyi içip içip dövmüştür.Eğer o kişi kapıya bi mercedes çekmezse araya çifte bayram soksan nafile. Gerçi bilge için bir istisna olabilir zira herif maddiyatçı değil. 

16 Eylül 2011 Cuma

Avukatlık Stajını başlatma

     Bu sefer daha ayrıntılı anlatacağım.Mail atan arkadaşlar var sürekli.
   
     Baronun sitesinde toplamanız gereken evraklar var.Bunları matbu olarak baronun 212 nolu odasından veya internet çıktısı şeklinde de alabilirsiniz.
   
1.Nüfus cüzdanı örneği veya nüfus kayıt örneği: 3 adet alınacak.Muhtarlıktan almayın boşuna para vermeyin nüfus müdürlüğünden ücretsiz olarak temin edebilirsiniz.

2.Fakülte diploması veya geçici mezuniyet belgesi: 3 adet.Okulunuzdan veya noterden aslı gibidir onayını almanız gerekiyor.

3.Memuriyet sicil veya bonservis: 2 adet.Mezuniyetten sonra memurluk yapanlar alacak bu belgeyi.

4.Askerlik terhis belgesi: 1 adet.Mezuniyetten sonra askerlik yapanlar için.

5.Takdim ve askı kağıdı: 2 adet.Bu belgeyi baroya giderseniz oradan verilecek staj belgeleri arasından edinebilirsiniz ya da baronun sitesine girip çıktı alabilirsiniz.Bu belgeye fotoğrafınızı yapıştırıp belirlediğiniz herhangi iki avukata imzalatacaksınız. Fakat dikkat etmeniz gereken imzaların hem resmin üstüne hem de açığa atılması gerektiği.İki belgeyi de aynı şekilde düzenlemeniz gerekiyor.

6.İstem dilekçesi: 2 adet.Bunu da barodan matbu olarak aldığınız kağıtların içinde bulacaksınız ya da bilgisayardan çıktı yapabilirsiniz.Bu belgede doldurmanız gerekenleri zaten göreceksiniz.Önemli olan baroya kayıtlı 5 avukat ismi vermeniz gereken yere ulaşabileceğiniz avukatları yazmanızdır.Çünkü bunlardan biri adına tahkikat mektubu çıkacak ve o avukat sizin için bu mektubu hazırlayacak.Dolaysıyla tanıdık avukat ismi yazın, tanıdık avukat yoksa bir avukatla iletişime geçip kendisini haberdar edin.

7.Beyan dilekçesi: 2 adet.Bunu da barodan aldığınız kağıtlar arasında bulabileceğiniz gibi çıktı yapabilirsiniz. Bu belgede avukatlık yapmanıza engel bir durum olmadığı yazısının altına adı,soyad imza ve stajınızı yapmak istediğiniz adliyeyi yazıp ad,soyad,imza.Kartal,Üsküdar ve Kadıköy adliyeleri ikametgaha göre çalışıyor.

8.Muvafakatname: 2 adet.Bunu adliye stajını bitirdikten sonra yanında çalışacağınız avukattan alıp götürebilirsiniz.Yani stajınızı başlatmanız için zorunlu olan belgelerden değil.Fakat muvafakatname alacağınız avukatın meslekte 5 yılını tamamlamış olması gerekiyor.Pek çok insan soruyor istem dilekçesine yazdığınız 5 avukat ya da takdim askı kağıdına imzalattırdığınız avukatların meslekte beş yıl doldurmuş olma zorunlulukları yok,baroya kayıtlı olmaları yeterli.Muvafakatnamede ise meslekte 5 yıl tamamlamış olma zorunluluğu var.

9.Doktor raporu: 2 adet.Sağlık ocağı,devlet hastanesi veya hükümet tabiplerinden alabilirsiniz.Ben sağlık ocağından alın derim.Hem para vermezsiniz hem de 2 dakikada işiniz hallolur.Yalnız burada dikkat etmeniz gereken raporda "avukatlık yapmaya engel vücut ve akli arızası yoktur" kaydı bulunmalı.Benim doktorum raporu hemen çıkardı ve üstüne kendi el yazısıyla bu kaydı yazdı.Bu şekilde de kabul ediliyor merak etmeyin.

10.Sabıka kaydı: 2 adet alınacak.Bunu herhangi bir adliyeden alabilirsiniz.Önemli olan arşivli sicil kaydı almanızdır.Zaten size verilen dilekçenin noktalı yerine İstanbul Barosuna yazarsanız arşivli çıkacaktır lakin siz yinede görevliye söylemeyi ihmal etmeyin.Tanesi 5 tl.

11.İkametgah senedi: 2 adet.Muhtarlıktan alabilirsiniz.10-12 tl civarı bir şey tutuyordu galiba.İstanbul barosuna vereceğiniz için sadece İstanbul ikametgahı kabul edilir.

12.Vesikalık foto: Baronun sitesinde 8 adet diyor fakat takdim ve askı kağıdına 2 adet,staj eğitim merkezine kayıt sırasında da 2 adet vereceğiniz için en az 16 tane çektirin derim ben.Nolur nolmaz.

13:Damga vergisi: Herhangi bir vergi dairesine damga vergisi yatırıyorsunuz.34 tl idi sanırım.

14.Başvurunuz itibarıyla ssk,emekli sandığı ve bağ-kura kaydınızın olmadığına dair belge: Burada önemli olan başvurunuzu yaptığınız sırada herhangi bir işte sigortalı olarak çalışmamanızdır.Yoksa babanızdan dolayı sigortadan yararlanıyor olmanız veya daha önce sigortalı çalışmış olmanız önemli değil.Benim de sgk'ya kaydım çıktı fakat bana verilen belgede işe giriş çıkış tarihlerim ve sigortam için ödenen primlerin hepsi gözüküyordu.Hiç bir sorunla karşılaşmadım.Dikkat edin sosyal güvenlik kurumundan 3 ayrı belge alacaksınız (sgk,bağkur ve emekli sandığı için).Ben belgelerimi Göztepe Marmara üniv. yanındaki sosyal güvenlik kurumundan aldım.Halkla ilişkiler bölümüne gidin oradan temin edebilirsiniz.

Belgeler bu kadar.
Belgelerinizi tamamladığınızda baroya gidip 212 nolu odaya teslim edin.Sizi önce 202 sonra 204 nolu odaya yönlendirecekler.202 nolu kayıt evrak odasından istem dilekçenizi onaylatacaksınız ve 204'e yani muhasebeye gidip 7 tl yatıracaksınız.Sonra tekrar 212 nolu odaya gidip belgenizi vereceksiniz.Biraz bekleyin seçmiş olduğunuz 5 avukattan birine mektup çıkacak.Bu tahkikat mektubudur.Avukatın sizin hakkınızda araştırma yapıp baroya verdiği mektup.Baro görevlisi size belli bir tarih aralığı verecek bu tarihe kadar tahkikat mektubunuzu baroya vermeniz gerekmektedir. Yalnız şanslı değilseniz avukat sizin adınıza araştırma yapmaz siz a4 kağıda yazıyı yazıp avukata götürün,avukat imzalasın,baroya götürün.Tahkikat mektubu 2 adet olacak. Bilgisayardan çıkarabilirsiniz veya benim gibi 2 dakikada elle yazabilirsiniz.
Baronun verdiği mektupta yazı numarası,tarih,adınız adresiniz oluyor zaten.Şu şekil bir yazı yazabilirsiniz.
  
   İstanbul Barosu Sayın Başkanlığı'na;
   Baronuzun ... tarihli ve ... sayılı yazısına konu olan ...'nın staj listesine yazılma istemi hakkındadır.


   İstanbul barosu staj listesine yazılma isteminde bulunan ve halen .... adresinde oturan ...'nın 1136 sayılı avukatlık Kanununun 19.maddesi uyarınca gerekli araştırma yapılmış ; stajyer adayının Avukatlık Kanunu hükümlerine göre engel bir hali olmadığı ,çevresinde dürüst sayılır ve güvenilir bir kimse olarak tanındığı,itibar sarsıcı kötü alışkanlık ve tutkunluğu bulunmadığı,avukat olabilmek için gerekli manevi niteliklere haiz olduğu Avukatlık kanununun 11.maddesinde belirtilen avukatlıkla birleşmeyen bir işle veya avukatlıkla birleşebilen işlerden olmakla birlikte staja devamlılığına engel olabilecek bir işle uğramadığı tespit edilmiştir.
    Saygılarımla arz ederim. 
                                                             Avukatın adı soyadı imzası


  Tahkikat mektubunuzu baroya 212 nolu odaya teslim edeceksiniz.Sizi yine 202'ye yollayıp mektubunuzu onaylattıracaklar.Onaylattıktan sonra 212ye teslim edeceksiniz.Oradaki görevli size bir tarih ve saat verecek o gün ve saatte baroya gidip evraklarınızı alacaksınız.Sonra stajınızı yapacağınız adliyeye gidip başsavcılıktan imza alacaksınız.Sonra staj eğitim merkezine gidip kayıt yaptıracaksınız.Eğitim merkezine 2 adet fotoyla gidin. Eğitim merkezine kayıttan sonra baro 212 nolu odaya gidip dosyanızı teslim edeceksiniz.Ölme eşşeğim ölme değil mi?. Merak etmeyin prosedür karışık gibi görünse de her adımda bir sonraki yapmanız gerekeni size söylüyorlar.

     Bu arada istanbul barosunun nerede olduğunu bilmeyen arkadaşlar da var.Baro İstiklal caddesinde ada kitabevinin üstü.O sokaktan girin.Baro 2.kat.Anadolu yakasında oturanlar için tavsiyem Karaköy'e vapurla geçip tünelle istiklale çıkmanızdır.Maksimum 10 dakikanızı alır baroya ulaşmak.

1 Eylül 2011 Perşembe

Ördek almaya böyle karar vermemeliydim ama oldu bi kere

     Melis : Balık mı alim,kaplumbağa mı alim?
     A : İkiside salak balık iğrenç mal gibi kaplumbağada koki ikiside bok.
     Melis : Ördek mi alsam?
     A : Al cüzel.
     Melis : Ok ördek.
     A : Büyüyünce yerik.
     Melis : Hea fırında ördek yaparuk.

 

1 Şubat 2011 Salı

Güzel bir gündü.

   Ceketimi aldım hiçbirşey söylemeden çıktım gittim.Arkamdan nereye gidiyorsun dedi.Cevap vermedim. Asansör yerine merdivenleri kullandım.Her zaman öyle yaparım.O asansörü kullandı ve benden önce aşağıya inmişti.Ne yapıyorsun sen ya diye kızgın bir şekilde sordu. Gidiyorum dedim.Birşey mi oldu dedi?Hayır gitmek istedim dedim. Sinirlendi.

   Niye Londra'dan bu kadar erken döndün dedim.Sorunları olan bir tek sen değilsin dedi.Sanırım bu yüzden çok iyi anlaşıyoruz.Senden başka kimseyi sabahın köründe arayıp playstation oynamaya çağıramazdım dedi.Benden daha asosyal.Benden daha az arkadaşı var.En sık gördüğü insan psikoloğu.

   Dışarıda oturup kahve içtik.Hava çok soğuktu.Niye böyle kafana buyruk takılıyorsun diye sordu.O an lisedeyken sıra arkadaşım olan B aklıma geldi.B tanıdığım en pozitif insanlardan biriydi.Birbirimizin zıttıydık ama çok iyi anlaşırdık.Bir sürü planlarımız vardı.Beraber fenerin maçlarına giderdik.Konsere giderdik.Son beraber gittiğimiz konserin son şarkısında birbirimize sarılarak şarkıyı söylemiştik.Sonra onun lösemi olduğunu öğrendim. Kendimi hiç bu kadar berbat hissetmemiştim. Hastaneye gittim göstermediler.Odasına kimseyi almıyoruz dediler. Onu hiç göremedim.Ailesi bile zar zor görüyordu.29 gün sonunda daha fazla dayanamadı.Şaka gibiydi. Bu hastalıkla yıllarca yaşayan insanlar var.Nasıl bu kadar hızlı olabildiğini anlayamıyordum.Hastalığını öğrendiğinden itibaren 29 gün.29.Bu sayıdan nefret etmiştim.Üzgün olduğumda dişlerimi fırçalarım.Cenazesinden sonra eve geldiğimde bütün gün dişlerimi fırçalamıştım. Diş etlerim kan içinde kaldı ama herhalde o gün 12 13 kere dişlerimi fırçaladım.Cenazede liseden herkes oradaydı.Çoğunun yüzünü hatırlamıyordum bile.B'den hoşlanan E adındaki kız bundan bir kaç ay önce netten B ile yaptığı konuşmayı bilgisayarına kaydetmiş.Bana o yaptığı konuşmayı yolladı.Sanırım o gün istediğim gibi davranmaya karar verdim.

   Kahvelerimiz bitti.Birer tane daha içtik.Ona B'yi anlatmadım.Kafama buyruk yaşamak daha eğlenceli çünkü dedim.Senin de psikoloğa ihtiyacın var dedi.Güldüm.Güzel bir gündü.